لوگوی شما پایه بصری هویت برند شماست

هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می دهد. و از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان شما می بینند، حتما می خواهید بهترین نوع لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

در اینجا ۷ نوع لوگو که باید در مورد آنها بدانید آورده شده است:

۱- لوگو مونوگرام یا حروف

لوگوهای مونوگرام یا حروف، آرم هایی هستند که از حروف(معمولا حروف اول نام تجاری ) تشکیل شده اند. IBM، CNN، HP، HBO… 

آنها اصالت اولیه چند کسب و کار معروف با نام های نسبتا طولانی هستند. با داشتن ۲ یا ۳ کلمه برای اینکه در نام مخاطب ماندگار شوند. هر یک از آنها به استفاده از حروف اول خود برای اهداف شناسایی برند روی آورده اند. بنابراین منطقی است که آنها از مونوگرام ها – که گاهی اوقات به آنها لوگوی حروف نشان گفته می شود ، برای نشان دادن سازمان خود استفاده کنند.

۲- نشانه نوشته یا لوگوتایپ

لوگوتایپ یک لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به ویزا و کوکاکولا فکر کنید. زمانی که یک شرکت نام مختصر و مشخصی داشته باشد، لوگوهای Wordmark یا لوگوتایپ واقعاً خوب کار میکنند. لوگوی گوگل نمونه خوبی از این موضوع است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب می شود، لوگو به ایجاد شناخت قوی برند کمک می کند.

از آنجایی که تمرکز روی نام شما خواهد بود، می خواهید فونتی را انتخاب کنید یا فونتی طراحی کنید که جوهر کاری را که کسب و کار شما انجام می دهد را نشان دهد. به عنوان مثال، برچسب‌های مد تمایل دارند از فونت‌های تمیز و ظریفی استفاده کنند که ظاهر بالایی دارند، در حالی که سازمان‌های قانونی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی و «سنگین‌تر» که احساس امنیت می‌کند، پایبند هستند.

لوگوتایپ

۳- لوگوهای تصویری یا نماد

یک علامت (لوگو) تصویری (گاهی اوقات علامت تجاری یا نماد لوگو نامیده می شود) یک نماد یا آرم مبتنی بر گرافیک است. این احتمالاً تصویری است که وقتی به “لوگو” فکر می کنید به ذهن خطور می کند: لوگوی نمادین اپل، پرنده توییتر، تارگت bullseye. لوگوی هر یک از این شرکت‌ها به قدری نمادین و هر برند آنقدر تثبیت شده است که علامت آن به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است. به همین دلیل، می‌تواند برای شرکت‌های جدید یا آن‌هایی که نام تجاری قوی ندارند، یک نوع لوگو پیچیده باشد.

مهمترین چیزی که هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری باید در نظر گرفت این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که تمام وجود شرکت شما را حفظ می کند. شما باید به مفاهیم گسترده‌تر تصویری که انتخاب می‌کنید فکر کنید: آیا می‌خواهید با نام خود بازی کنید (مانند جان دیر با لوگوی گوزن‌های خود)؟ یا به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید (فکر کنید روح اسنپ چت چگونه به ما می گوید محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا می خواهید احساسی را برانگیزید (همانطور که بنیاد جهانی حیات وحش با تصویر سبک خود از یک پاندا – گونه ای دوست داشتنی و در خطر انقراض) انجام می دهد؟

۴- لوگوهای انتزاعی

علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد – مانند یک سیب یا یک پرنده – یک شکل هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان می دهد. چند نمونه معروف عبارتند از آرم BP starburst-y، دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس نواری. مانند همه نمادهای لوگو، علائم انتزاعی بسیار خوب کار می کنند زیرا آنها نام تجاری شما را در یک تصویر واحد فشرده می کنند. با این حال، به جای محدود شدن به یک تصویر از چیزی قابل تشخیص، لوگوهای انتزاعی به شما این امکان را می دهند که چیزی واقعا منحصر به فرد برای نشان دادن نام تجاری خود ایجاد کنید.

مزیت یک علامت انتزاعی این است که می‌توانید کاری را که شرکتتان انجام می‌دهد، به صورت نمادین، بدون تکیه بر مفاهیم فرهنگی یک تصویر خاص، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم، می توانید معنا را نسبت دهید و احساسات را در اطراف برند خود پرورش دهید. (به عنوان مثال، به این فکر کنید که چگونه swoosh نایک به حرکت و آزادی اشاره دارد).

۵- لوگوهای مسکات

لوگوهای مسکات آرم هایی هستند که شامل یک شخصیت مصور هستند. لوگوی مسکات که اغلب رنگارنگ، گاهی کارتونی، و اغلب سرگرم کننده است، راهی عالی برای ایجاد سخنگوی برند خودتان است. لوگوهای مسکات به سادگی یک شخصیت مصور است که نشان دهنده شرکت شماست. آنها را به عنوان سفیر تجارت خود در نظر بگیرید. مسکات های معروف عبارتند از Kool-Aid Man، KFC’s Colonel و Planter’s Mr. Peanut.

لوگوی مسکات

6- لوگوهای ترکیبی

علامت ترکیبی لوگویی است که از یک علامت کلمه یا حروف ترکیبی و یک علامت تصویری، علامت انتزاعی یا طلسم تشکیل شده است. عکس و متن را می توان در کنار هم قرار داد، روی هم چید، یا برای ایجاد یک تصویر با هم ادغام کرد. برخی از لوگوهای معروف ترکیبی عبارتند از Doritos، Burger King و Lacoste.

از آنجایی که یک نام با تصویر مرتبط است، یک علامت ترکیبی یک انتخاب همه کاره است که هم متن و هم نماد یا مسکات با هم کار می کنند تا برند شما را تقویت کنند. با لوگوی ترکیبی، افراد بلافاصله شروع به پیوند نام شما با علامت تصویری یا مسکات شما می کنند! در آینده، ممکن است بتوانید به طور انحصاری بر یک نماد لوگو تکیه کنید و مجبور نباشید همیشه نام خود را درج کنید. همچنین، از آنجا که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد می کند، علامت تجاری این نوع لوگو معمولا راحت تر از یک علامت تصویری است.

۷- لوگوهای نشان

آرم نماد شامل فونت در داخل یک نماد یا یک نماد است. به نشان ها، مهرها و تاج ها فکر کنید. این لوگوها معمولاً ظاهری سنتی در مورد آنها دارند که می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند، بنابراین آنها اغلب انتخاب مورد علاقه بسیاری از مدارس، سازمان ها یا سازمان های دولتی هستند. صنعت خودرو نیز علاقه زیادی به لوگوهای نماد دارد. در حالی که آنها یک سبک کلاسیک دارند، برخی از شرکت ها به طور موثر ظاهر نمادهای سنتی را با طرح های لوگوی متناسب با قرن بیست و یکم مدرن کرده اند (به نشان نمادین پری دریایی استارباکس یا نشان معروف هارلی دیویدسون فکر کنید).

اما به دلیل تمایل آنها به جزئیات بالاتر، و این واقعیت که نام و نماد به شدت در هم تنیده شده اند، می توانند نسبت به انواع لوگوهای فوق الذکر تطبیق پذیری کمتری داشته باشند. تکرار طرح پیچیده نشان در همه برندها آسان نخواهد بود. برای کارت ویزیت، یک نشان شلوغ ممکن است قبل از اینکه خواندن آن خیلی سخت شود، بسیار کوچک شود. همچنین، اگر قصد دارید این نوع لوگو را روی کلاه یا پیراهن بدوزید، در غیر این صورت واقعاً باید طرحی را ایجاد کنید که در سمت ساده باشد وگرنه ممکن نیست. بنابراین به عنوان یک قاعده طراحی خود را بدون پیچیدگی نگه دارید و با ظاهری قوی و جسورانه کنار می‌روید که شما را شبیه یک حرفه‌ای تمام عیار می‌کند.