لوگو چیست ؟

در توضیح بسیار ساده و ابتدایی، لوگوها عناصر بصری و یا نمادها هستند که از متن و تصاویر تشکیل شده اند و به ما کمک می کنند برندهایی را که دوست داریم شناسایی کنیم.

اما می توان به تعریف لوگو خیلی مهم تر نگاه کرد.

یک لوگوی خوب سنگ بنای برند شماست. لوگو به مشتریان کمک می کند تا بفهمند شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید. این مسئولیت زیادی برای یک تصویر کوچک است!

لوگو چه کاری انجام می دهد؟

آیا لوگوها به غیر از ظاهر زیبا، کاری انجام می دهند ؟
بله!  لوگوها عملکردهای زیادی را انجام می دهند.

اساسی ترین عملکرد یک لوگو این است که به کسب و کار شما یک علامت منحصر به فرد می دهد و شما را از سایر مشاغل متمایز می کند. یک لوگوی خوب نشان می دهد که یک شرکت چه کاری انجام می دهد و برند برای چه چیزی ارزش قائل است.

اهمیت طراحی لوگو

لوگو مهمترین ترین ابزار تعیین هویت برای هر کسب و کار است ، زیرا تقریبا روی همه چیز ظاهر می شود: کارت ویزیت، سربرگ، ست اداری ، بروشور و کاتالوگ ها و … لوگو و نشان تجاری باعث می شود مشتریان شما را از رقیبانتان متمایز کند. یک لوگو حرفه ای و منحصر بفرد میتواند تفاوت را در بین کسب و کارهای مشابه ایجاد کند.

اگر لوگوی شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد، مردم بدون شک می‌پرسند که چقدر می‌توانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید. آیا تا به حال دکمه برگشت را فشار داده اید یا یک شرکت را به شرکتی دیگر ترجیه داده اید؟ زیرا آنها قانونی تر به نظر می رسند؟ مردم قضاوت های فوری می کنند و طراحی ضعیف باعث می شود که مردم شما را ترک کنند و سراغ حرفه ای ها بروند.

چگونه می توان یک لوگوی خوب طراحی کرد؟

لوگوی یک کسب و کار کوچک برای ارتباط سریع با مخاطبان باید واضح و قابل تفسیر باشد. مهم است که لوگوی خود را ساده نگه دارید تا در چندین پلتفرم رسانه ای کار کند و در هر اندازه ای موثر باشد.

بنابراین، لوگوی شما باید به وضوح به شما بگوید که چه کسی هستید و در یک لحظه چه می‌کنید.

از مفهوم تا رونمایی، موارد زیادی وجود دارد که باید در مورد برند خود به یک نشان واحد توجه کنید. با این حال، یک لوگوی بزرگ کسب و کار کوچک تنها به سه چیز نیاز دارد: تایپوگرافی عالی، رنگ‌های ساده و عنصر بصری قوی.

انتخاب حروف و نحوه چیدمان آنها به اندازه استفاده از رنگ، تصاویر یا گرافیک در ایجاد لوگو و برند مهم است. چرا؟ زیرا افراد برای تعیین احساس خود، ظاهر یک کلمه را با آنچه یک کلمه در واقع می گوید مرتبط می دانند.

برندسازی قوی باعث ایجاد ارتباط عاطفی می شود. شما می خواهید تایپوگرافی شما مورد توجه قرار گیرد، اعتماد را تقویت کند و خوش بینی را تشویق کند. تایپوگرافی راهی برای برانگیختن چنین احساساتی است بدون اینکه مردم حتی از آن آگاه باشند.

رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید

رنگ لوگوی شما نحوه درک آن را تعیین می کند و قدرت تصمیم گیری برای خرید را دارد. رنگ احساسات را تحریک می کند و معنا می بخشد. و هنگامی که رنگ به طور مداوم در بازاریابی شما استفاده می شود، شناخت برند را تا ۸۰٪ بهبود می بخشد.

رنگ های مناسب به صنعت و بازار هدف شما بستگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که صنایع خاصی به رنگ های خاصی می چسبند. به عنوان مثال، موسسات مالی تمایل دارند از رنگ آبی استفاده کنند، زیرا آبی امنیت و قابلیت اطمینان را به شما منتقل می کند. برندها از رنگ آبی برای افزایش اعتماد به محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

رنگ(های) خود را بر اساس احساساتی که می خواهید مصرف کنندگان تجربه کنند و اقداماتی که می خواهید انجام دهند، انتخاب کنید. روانشناسی، فرهنگ، روندها و زمینه انسان را در نظر بگیرید.

رنگ برند شما باید داستانی را بیان کند. باید ارزش های شما را به اشتراک بگذارد و آنقدر منحصر به فرد باشد که با دیگران در فضای شما اشتباه گرفته نشود.

قدرتمندترین برندها به یک پالت رنگی ساده با کمتر از سه رنگ اصلی پایبند هستند. آنها همچنین از رنگ های ثابت به جای گرادیان استفاده می کنند. به خاطر داشته باشید که رنگ روی صفحه و چاپ متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که می توانید رنگ های خود را با دقت بازتولید کنید (Pantone، CMYK، RGB، Hex).